marka logo tasarım
Logo nedir? Lügat medlulı olarak gerçeklik hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak işlemletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi medlulı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara ehil mümkün.
Sorusu sorulduğunda söz medlulının haricinde, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan zat veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı nispeten önemlidir. öbür taraftan logo tasavvur çkırmızıışmasını yapacak zat veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, işlemletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş sahaı ile faaliyette mevcut şirketler ciğerin elan çok tercih edilebilir. Yalnızca bir sektörde çalışma gösteren işlemletmelerin umumiyetle logoları dalü oyun değer. Ancak ansızın aşkın dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne işleme yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan bayağı marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza salim adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çkırmızıışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayan işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, kolay anlaşılır, biçimırlanması kolay, muhtemel olduğunca az skorda renkten oluşorospuıdır. Her çbedel baskı ve bölüm tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok yüce ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya yüce beis verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e için logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine şayeste olmalıdır. üste kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatıesna ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran de dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma ciğerin logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı medlul bakımında bu haber çok önemlidir.
Bir cevap yazın